De Warmste Week 2020

De Warmste Week groeit door als de grootste, meest betrokken solidariteitsbeweging in Vlaanderen.

Ook wij doen mee. 

Slecht nieuws? De openbare omroep kondigde eind juni aan dat De Warmste Week in 2020 geen geld zal inzamelen voor goede doelen. De focus ligt dit jaar op persoonlijke inzet en vrijwilligerswerk. 

Nochtans kwamen de voorbije jaren 57% van onze inkomsten van particuliere giften. Ook opbrengsten van acties voor De Warmste Week tellen we hierbij. Private giften financieren grotendeels onze kleine organisatie die jaarlijks een stevige campagne op poten zet, politiek een aantal bakens helpt verzetten en talloze armoedebestrijdende initiatieven ondersteunt.

Goed nieuws! Er zijn oplossingen voor dit gat in ons budget. Op onze actiepagina kan je zelf een inzamelactie opzetten. In dit artikel leggen we uit hoe dit in zijn werk gaat.

Hoe kan je toch warm geld inzamelen voor Welzijnszorg?

Er zijn gelukkig nog mogelijkheden om jouw actie op poten te zetten. 

Organiseer een eigen actie!

Via ons online platform kan je jouw actie opstarten en in goede banen leiden. Wil je koekjes bakken, kilometers lopen, een (online) quiz organiseren of een inzamelingsactie starten? Dan kan dat, in drie eenvoudige stappen! 

1.    Registreer jouw actie
2.    Deel jouw actie via sociale media of mail
3.    Zamel geld in

Klik hier om meteen van start te gaan.

Maak soep of mutsjes

Heb je toch meer zin om je schouders onder een al bestaande actieformule te zetten?

Dan kan je warmte uitdelen via Soep op de stoep of je breinaalden in de aanslag houden voor onze Goedgemutste Breicampagne!
Meer info over deze acties lees je hier.

Heb je nog vragen? 

Neem dan contact op met Joke D’Hooghe: 0471 91 51 24,  joke.dhooghe@welzijnszorg.be
We helpen je met plezier!

Koning Boudewijnstichting-enquête De Warmste Week 2018

  • 7 op 10 van de goede doelen vindt dat De Warmste Week een groot of zeer groot effect heeft op de vereniging.
  • Voor 74% van de goede doelen neemt de naamsbekendheid toe dankzij De Warmste Week. Daardoor stijgt voor 30% van hen het aantal schenkers, voor 16% van hen ook het aantal vrijwilligers dat zich gedurende het jaar aanmeldt.
  • De helft van de goede doelen stelt een toegenomen aandacht vast voor hun doelstelling, thema of problematiek.

Gerrit Rauws, directeur Koning Boudewijnstichting:
"Dat zijn indrukwekkende cijfers. Ze tonen aan dat De Warmste Week voor de goede doelen veel meer betekent dan alleen maar extra financiële middelen. Dankzij De Warmste Week worden we ons meer bewust van de belangrijke maatschappelijke rol die deze Vlaamse verenigingen opnemen in de samenleving."

Heb je vragen of weet je niet waar te beginnen?

Stuur ons een mail