Voltijds medewerker “Online communicatie en events”

Voltijds medewerker “Online communicatie en events”

Omdat het onrecht dat mensen in armoedesituaties leven, ons diep raakt en omdat we geloven dat een rechtvaardige samenleving mogelijk is, strijden we samen tegen armoede.

Welzijnszorg is een sociaal-culturele beweging die zich samen met vrijwilligers, sociale organisaties en mensen in armoede inzet voor een samenleving waarin rechtvaardigheid, solidariteit en barmhartigheid op een breed draagvlak kunnen steunen. We organiseren jaarlijks twee campagnes, waarmee we de ruime samenleving informeren en iedereen willen aanzetten tot actie in de strijd tegen armoede.

Voor onze campagne- en communicatieploeg zoeken we een voltijds medewerker (M/V/X) “Online communicatie en events”

We gaan samen de strijd aan tegen armoede.

  • Je hebt inzicht in en je voelt je betrokken op armoedebestrijding in onze samenleving.
  • Je draagt de visie, missie en waarden van Welzijnszorg uit. 

De online wereld kent voor jou geen geheimen.

  • Je ondersteunt de campagne en initiatieven van Welzijnszorg met gerichte online communicatie via sociale media, website, advertising, direct mailing;
  • Je coördineert en doet de redactie van de digitale nieuwsbrieven en eenmalige digitale communicatie;
  • Je maakt aangepaste content inspelend op de actualiteit;
  • Je volgt via Google Analytics de impact van onze online communicatie op en adviseert wat nodig is om te optimaliseren;
  • Je hebt kennis van CRM en wil je hierin verdiepen om doelgroepgerichte communicatie te realiseren;
  • Je bent mee verantwoordelijk voor de website (Drupal), diverse online tools (oa. crowdfunding platformen) en nieuwsbrieven (Mailchimp), zowel inhoudelijk als technisch;
  • Je houdt de vinger aan de pols van de digitale wereld en weet ons te vertellen op welke nieuwe platformen we aanwezig moeten zijn en hoe.

Je coördineert en faciliteert de aanmaak van beeldmateriaal. 

  • Je vertaalt inhouden naar beeldtaal in overleg met de betrokken medewerkers;
  • Je coördineert de samenwerking tussen de externe partners en de betrokken medewerkers;
  • Je werkt nauw samen met de huisfotograaf en de video firma;
  • Je kan zelf beeldmateriaal bewerken, monteren of klaarzetten voor offline en online dragers (Canva en Adobe suite).

Je organiseert en faciliteert events en fondsenwervende acties.

  • Soep op de stoep, Zet je benen in, peer-to-peer fondsenwervingscampagnes ondersteun je via de digitale platformen;
  • Je ontwikkelt binnen de communicatiestrategie de nodige materialen en tools om deze initiatieven de nodige slagkracht te geven.

Je past binnen ons team. 

  • Je maakt deel uit van het communicatieteam en werkt samen met ons extern communicatiebureau, fotografen en videomakers, om correcte content te maken die bij ons past en die ons publiek niet onberoerd laat;
  • Je bent een teamspeler en kan met een grote dosis zelfstandigheid werken;
  • Je bent een organisatietalent met een groot planningsvermogen;
  • Je bezit een grote dosis creativiteit waarmee je organisatie doelen en uitdagingen kan vertalen naar online communicatie en events;
  • Je neemt initiatief en verantwoordelijkheid op;
  • Je bent contact- en communicatievaardig.

Wat bieden we?

  • Een uitdagende job;
  • Een enthousiast team;
  • Een overeenkomst van onbepaalde duur (100%);
  • Verloning concurrentieel binnen de socio-culturele sector, PC 329, barema B1b (relevante anciënniteit wordt verrekend);
  • Recuperatie van overuren;
  • Verzekering gezondheidszorgen en invaliditeitsrente;
  • Gsm en laptop voor werkgebruik;
  • Onkostenvergoeding voor werkopdrachten;
  • Gratis woon-werkverkeer met openbaar vervoer en fietsvergoeding. Standplaats is Brussel;
  • Mogelijkheid tot gebruik van Cambio voor werkverplaatsingen.

Praktisch:

  • Je bezit een bachelor- of masterdiploma bij voorkeur in een communicatie of sociaal-agogische richting (of gelijkwaardig door ervaring);
  • Je hebt een rijbewijs;
  • Je hebt doorgedreven kennis van courante PC-toepassingen en sociale media.

Interesse?

We kijken uit naar je verfrissende en creatieve sollicitatie via mail ten laatste 23 september t.a.v. Koen Trappeniers, directeur via vacature@welzijnszorg.be

Na een eerste online kennismakingsgesprek volgt een diepgaander sollicitatiegesprek.

Voor meer informatie over deze functie kan je terecht op 02/502 55 75, je vraagt naar Helen Blow, stafmedewerker campagne en communicatie.

Wij maken werk van een diversiteitbeleid (gender, culturele achtergrond, leeftijd...).